Wednesday, August 6, 2014

Umrah Ramadhan & Syawal ~ Part 2

JEDDAH ke MADINAH 

Alhamdulillah selamat kapal terbang selamat landing seperti jadual. Lagi 5 minit je lagi dah nak masuk waktu berbuka. Itu pun saya tanya pada orang arab di imigresen. Tak risau sebab dalam bangunan pun boleh dengar azan. Akhirnya saya dan en. Suami berjaya berpuasa selama 19 jam. Syukur Alhamdulillah tiada masalah walaupun saya ada gastrik. Itu lah kalau niat kita hanya kerana Allah swt pasti dipeemudahkan. Berbuka la dengan 2 biji kurma dan air mineral sementara singgah tempat makan.  






Nak clear imigresen bukan mudah. Walaupun umrah bas 1 saya dan en. Suami hanya 24 orang jeamaah saja tapi kami lah yang paling last sekali bergerak ke Madinah selama 6 ke 7 jam daripada bas 2 3 4 & 5 bergantung kepada kelajuan driver bas.

Ini lah mutawwif group kami
Mutawwif bas 1,  Hazwan Safwan bin Mohd Kasturi.
Terdetik dalam hati. Bagusnya Mutawwif Malaysia ni. Bukan Mutawwif bas 1 saja Mutawwif bas 2 3 4 & 5 pun bagus. Disebabkan masing - masing jemaah letih jadi tidur sahaja lah dalam bas sehingga tiba di R&R tapi tak sama macam di Malaysia tapi masih boleh dikatakan selesa jika dibandingkan di kawasan Jeddah.

Tiba Madinah disambut oleh Ustaz Firdaus Tan. Staff Andalusia Madinah.  Pengagihan kunci dan beg di buat oleh Mutawwif. Ok bilik saya dan en. Suami tingkat 216.


Kunci bilik Madinah




Lobi Mubarak Silver Madinah


Kaunter Mubarak Silver 








No comments:

Post a Comment