Wednesday, August 20, 2014

Umrah Ramadhan & Syawal ~ Part 4

1 Syawal




Allahuakbar...  Subahanallah ramainya umat islam solat hari raya. Terutama wanita. Saya dan en. Suami terlambat sedikit jadi kami solat subuh di luar Masjid Nabawi. Alhamdulillah..  Allah perkenankan doa saya untuk solat hari raya di dalam Masjid Nabawi sementara en. Suami tak berjaya menyelinap masuk ke dalam Masjid Nabawi. Jadi solat raya di luar Masjid Nabawi sahaja. Kami tak sama tempat sebab di Madinah pintu masuk Masjid Nabawi lelaki tak sama dengan wanita.




Yang lain di sini takbir raya tak mendayu dayu macam di Malaysia.  Tapi tetap rasa sebak. Di sini wanita seperti biasa jubah hitam dengan solekan tebal. Mazhab lain kan boleh solat dalam make up. Anak anak kecil pula pakai baju raya ala ala princess 👸 lagi tu siap berdandan. Kemeriahan hanya untuk satu syawal sahaja. Tak hairan la  syawal ke 2 3 dah macam masih dalam bulan Ramadhan hehehe... Sebab disini sudah start puasa 6.
Bumbung Masjid Nabawi dibuka waktu tertentu sahaja 

Siling Masjid Nabawi ... Subahanallah 


Lepas solat raya.. Saya dan en. Suami bedal la jamuan raya di hotel. Pasang la lagu raya sekejap nak mood raya itu pun lepas ustaz Hazwan takbir raya. Subahanallah ..... Kalau tak sedap tak kan sampai pak arab dan anak anak orang arab siap cari empunya suara masa wan takbir raya". Proud my brother...

No comments:

Post a Comment